שירות כחול לבן
מבצע הגרר עלינו

מכירת רכב ישן – בסוף כל רכב חייב להימכר

אף אחד מאתנו לא מעוניין להגיע לרגעים האלו אבל הם קיימים ומתרחשים. פתאום אנחנו מגלים שאנחנו נאלצים למכור את הרכב שלנו כי הוא כבר ישן, לא אפקטיבי ולא תקין.

לעיתים הרכב פשוט לא בר תיקון מה שגורם לכך שנבצע מכירת רכב ישן אל אנשים הרוכשים רכבים ישנים והופכים אותם או לרכבים מפורקים התורמים אל תעשיית הברזל, או מוכרים את החלקים הטובים שלהם אל רכבים שאפשר עוד להחיות אותם.

כך או כך, חשוב שתעשו זאת כאשר אתם מלווים באנשי המקצוע הטובים ביותר.

מכירת רכב ישן – אפשר לקבל עליו תמורה ראויה

העובדה שהרכב שלכם ישן לא אומרת שאתם לא יכולים לקבל עליו תמורה ראויה, וגם לא אומרת שאתם חייבים להמשיך ולנסוע איתו אם הוא מהווה סכנה לסביבה או לכם.

תמיד אפשר לפנות אל קונה רכבים לפירוק מקצועי העוסק בתחום זה, ולקבל ממנו הצעת מחיר עבור מכירת הרכב.

העברת רכבים ישנים אל מגרשים לפירוק יכולה לקרות בשל כמה וכמה סיבות. בכל מקרה חשוב שתהיו מלווים על ידי אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחום.

את התשלום עבור הרכב אתם תקבלו רוב הסיכויים במזומן אלא אם כן אותו קונה רכבים מבצע תשלומים באמצעים אחרים פרט למזומן.

אך המקובל בענף זה הוא אמצעי התשלום המזומן.

רגע לפני שאתם כבר צוללים ומחפשים את האדם הנכון עבור מכירת רכב ישן זה או אחר, חשוב להכיר את התהליך הבירוקרטי.

מכירת רכב ישן
מכירת רכב ישן

מכירת רכב ישן – מה עושים עכשיו?

לא כל מכירת רכב ישן מצריכה מכירת רכב לפירוק אך אם כן, יש צעד בירוקרטי מאד חשוב שעליכם לבצע.

עליכם לדווח למשרד הרישוי על ביטול רישום הרכב והורדת הרכב מהכביש, ויש לכך משמעות מרכזית.

ברגע שאתם מעבירים רכב אל מגרש לפירוק המספר של הרכב עלול להתגלגל אל ידיים לא נכונות, ואם לא תבטלו את רישום הרכב אתם עלולים למצוא את עצמכם שלא באשמתכם סבוכים בפרשות פליליות או עם קנסות כספיים כבדים.

הצעד הבירוקרטי הראשון הוא להגיע אל משרד הרישוי עם המסמכים המוכיחים שאתם אכן בעלי הרכב, למלא מספר טפסים ולדאוג לכך שמשרד הרישוי ידע שאתם כבר לא בעלי הרכב, והרכב עובר אל פירוק.

מהרגע שהרכב בוטל והרישום שלו כבר לא קיים במשרד הרישוי תוכלו להעביר את הרכב אל קונה הרכבים ותהליך מכירת רכב ישן יסתיים באופן פורמלי.

יחד עם זאת, גם כאן ישנם מספר צעדים שחשוב שתעשו לפני שאתם מתחילים את החלק הפרקטי של המסע אל הרכב הבא שלכם.

מה הכי חשוב לדעת?

כשאתם מתחילים תהליך מסוג זה יש לכך כמה וכמה סיבות, אך המרכזיות שבהן הן לרוב או תאונה קשה שהרכב עבר ומונעת ממנו להמשיך ולתפקד, או רכב תקול שלא מתאונה שאין סיבה כלכלית להמשיך ולתקן אותו, או רכב שיושב ללא מעש ויצא מכלל תפקוד במקום ציבורי או בחניה כלשהי.

כאשר אתם מסיימים את התהליך מול משרד הרישוי בדקו שאכן יש לכם את אנשי המקצוע המתאימים להעברת הרכב לפירוק.

בהצעת המחיר שאתם מקבלים מאנשי המקצוע בדקו שאכן קיים סעיף גרר.

כאשר הצעת המחיר כוללת סעיף של גרר לא תצטרכו להוציא הוצאה כלכלית נוספת על גרר להעברת הרכב אל מגרש לפירוק.

הסיבה שתצטרכו גרר היא כי מהרגע שאתם מבטלים את רישום הרכב מול משרד הרישוי, לא ניתן יהיה להסיע את הרכב בכביש כלל וכלל.

כך תחסכו לעצמכם עגמת נפש, ותוכלו להעביר את הרכב בבטחה אל המקום אליו הוא צריך להגיע.

מה קורה עם רכבים ישנים שעוברים אל מגרש לפירוק?

רכב שעובר אל מגרש לפירוק הוא לאו דווקא רכב ישן אלא כל רכב שעונה על הקריטריונים ולמעשה פסק מלתפקד בשל סיבות אלו ואחרות.

רכבים אלו עוברים שני תהליכים עיקריים:

  • פירוק מלא

רכב שעובר פירוק מלא תורם לתעשיית המתכת והברזל.

  • חלקי חילוף

רכב שאינו מתפקד אך יש בו חלקים שכן מתפקדים תורם את חלקיו אל רכבים שעוד אפשר להחיות אותם ובכך מסייע להם.

חברת שי עסקי רכב תשמח ללוות אתכם בתהליך מהרגע שתחליטו, ועד לרגע הביצוע בליווי מקצועי, אדיב, ועם עשרים שנות ניסיון בתחום ובעיקר, עם הרצון להעניק לכם את מלוא השירות עבור תהליך שאנו יודעים שהוא לא כל כך פשוט.

מכירת רכב ישן – שאלות ותשובות

  • האם כל מכירת רכב ישן חייבת להסתיים במגרש פירוק?

חד משמעית לא. ישנם רכבים ישנים שיכולים להימכר ולהמשיך לתפקד כרגיל.

ההחלטה להעביר אל מגרש לפירוק רכבים היא בעיקר בשל תפקוד שאינו תקין, או סכנה לסביבה.

  • כיצד מתבצע התשלום?

התשלום וגובהו הוא נושא מאד אינדיבידואלי ויש לבדוק זאת מול אותם אנשי המקצוע ששכרתם למשימה.

יש לקחת בחשבון שרכב שיש בו חלקים חלופיים תקינים יהיה יקר יותר יותר משמעותית מרכב שהחלקים שלו תקולים לחלוטין או ישנים מאד.

באפשרותך לדרג מאמר זה על ידי בחירה בכמות הכוכבים